• 2150
  • 236 مرتبه
معامله بدون برنامه ریزی

معامله بدون برنامه ریزی

07 مرداد 1402

۱. معامله بدون برنامه‌ریزی


قانون اول معامله‌گری، برنامه‌ریزی معامله و اجرای آن است. هیچ معامله‌گری، مبتدی یا حرفه‌ای، نمی‌تواند زمان بازار را تعیین کند. اما آنچه که می‌توانند انجام دهند، تعیین زمان خروج است. وقتی معامله‌گران حرفه‌ای معامله می‌کنند، یک برنامه خوب و دقیق دارند. آنها نقاط ورود و خروج خود را می‌شناسند، می‌دانند چقدر باید سرمایه‌گذاری کنند، به مدت چه مدت و چه کاری باید انجام دهند اگر اتفاقات بدی رخ دهد.

 

این یک نکته بسیار حیاتی است که بیشتر مبتدیان آن را از دست می‌دهند. آنها به سادگی وارد معامله می‌شوند بدون برنامه‌ریزی. به عنوان مثال، برخی معامله‌گران به صورت خلاصه، سهمی را که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ورود می‌کنند فقط به خاطر اینکه قیمت آن در حال کاهش است. این معاملات ناگهانی در صورت عدم آگاهی از زمان شناسایی سود/زیان به زیان ختم می‌شوند. استفاده از ابزارهای فیلتر سهام می‌تواند به شما در کشف و یادگیری بیشتر درباره یک سهم قبل از سرمایه‌گذاری در آن کمک کند. این یکی از رایج‌ترین اشتباهات معامله‌گران حرفه‌ای است.

 

راه حل: قبل از ورود به معامله، هدف خود را تعریف کنید، تحقیقات خود را انجام دهید، قیمت ورود، قیمت خروج و یک محدوده ضرر تعیین کنید. آغاز معامله قسمت آسان است. قسمت سخت، پایبندی به برنامه است. برنامه را تغییر ندهید مگر اینکه تغییر جدی در عواملی که بر قیمت سهم تأثیر می‌گذارند رخ دهد. بسیاری از معامله‌گران مبتدی، طمع می کنند و نمی‌توانند سود خود را به ترتیب برنامه اصلی خود بگیرند و به جای آن، پول از دست می‌دهند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به یاد داشته باشید که معامله‌گری فرایندی است که باید از سود و زیان‌های کوچک بهره‌برداری کنید.

آموزش بورس، آموزش فارکس، آموزش رمز ارز، آموزش ارز دیجیتال، آموزش پرایس اکشن، آموزش معامله گری، آسا، آسا 365، ارزش گذاری، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال.