• 2149
  • 498 مرتبه
پرایس اکشن در مقابل اندیکاتور: کدام رویکرد معاملاتی بهتر است؟

پرایس اکشن در مقابل اندیکاتور: کدام رویکرد معاملاتی بهتر است؟

12 اردیبهشت 1401

دو رویکرد اصلی برای معاملات تحلیل تکنیکال وجود دارد و هر دو رویکرد بحث های زیادی را از طرف معامله گران در هر دو طرف ایجاد کرده است.


این دو رویکرد، معاملات مبتنی بر اندیکاتور و معامله بر اساس پرایس اکشن است. در این مقاله، یک بار برای همیشه بحث قدیمی را می بندیم. بنابراین، برای آخرین بار، کدام رویکرد معاملاتی فارکس بهتر است: معاملات بر اساس پرایس اکشن یا معاملات مبتنی بر اندیکاتور؟


اما قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم، در اینجا به بررسی هر رویکرد معاملاتی با مزایا و معایب آن می پردازیم.


معاملات پرایس اکشن چیست؟
معاملات پرایس اکشن معامله بدون اندیکاتور است. این یک سبک معاملاتی است که در آن معامله‌گران نمودارها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و با استفاده از حرکت قیمت، به جای استفاده از اندیکاتورها، قضاوت می‌کنند.

 

ابزارهایی که معامله گران پرایس اکشن معمولاً از آنها استفاده می کنند خطوط روند ، سطوح حمایت و مقاومت ، الگوهای کندل استیک و الگوهای نمودار ( 1-2-3) ، سر و شانه و غیره هستند.


مزایای معاملات پرایس اکشن:
معاملات پرایس اکشن به هر معامله گر اجازه می دهد تا نتیجه گیری منحصر به فرد خود را از تجزیه و تحلیل خود بگیرد. این به شما کنترل بیشتری بر تصمیمات معاملاتی خود می دهد، زیرا می توانید بر اساس تفسیر خود از پرایس اکشن قضاوت کنید.


جدای از تفسیر ذهنی آن، نحوه استفاده معامله گر از آنها در نمودارها نیز ذهنی است. به عنوان مثال، یک معامله گر می تواند خط حمایت خود را در سرتاسر نوک پایین ترین سایه های شمع بکشد. در حالی که دیگری می‌توانست بدن آنها را به جای آن بکشد. هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، که این امکان را برای معاملات پرایس اکشن تقریباً در هر نوع استراتژی معاملاتی فراهم می‌کند.


معایب معاملات پرایس اکشن:
تحلیل پرایس اکشن به سختی می تواند اتومات باشد. معامله‌گر معمولاً باید همه چیزهایی را که نیاز دارد در نمودار خود ترسیم کند و تحلیل پرایس اکشن را زمان‌بر کند. با این حال، برخی از اندیکاتورهای مفید وجود دارد که می تواند به شما در اتومات سازی برخی از ابزارهای پرایس اکشن، مانند خط روند خودکار و نشانگرهای حمایت و مقاومت کمک کند.


هر معامله‌گری می‌تواند سیگنال‌ها را متفاوت تفسیر کند. به عنوان مثال، شکستن شمع از سطح حمایت می تواند به عنوان شکست یا شکست کاذب تلقی شود. این می تواند خبر بدی برای معامله گران تازه کار باشد، که هنوز به طور کامل درک نکرده اند که در هنگام استفاده از معاملات پرایس اکشن چه تفاسیری را باید رعایت کنند.


معامله مبتنی بر اندیکاتور چیست؟
معاملات مبتنی بر اندیکاتور یک سبک معاملاتی تحلیل تکنیکال است که برای تجزیه و تحلیل یک جفت ارز و تولید سیگنال های معاملاتی بر اندیکاتورها متکی است.


مزایای معاملات مبتنی بر اندیکاتور:
•    سیگنال های اندیکاتورها معمولاً بدون ابهام هستند. آنها برای اکثر معامله گران معنی یکسانی دارند. این به این دلیل است که اندیکاتورها معمولاً از رنگ های از پیش تعریف شده، خطوط متقاطع و انواع گرافیک ها برای معانی معین استفاده می کنند.


‌    بیایید نگاهی به سناریویی بیندازیم که در آن یک معامله‌گر از شاخص‌های میانگین متحرک دوره‌ای 20 و 50 در نمودار استفاده می‌کند. عبور از 20 MA از بالای 50MA ، صرف نظر از سبک معاملاتی معامله گر، همیشه یک سیگنال خرید است. اما اگر 20 MA از 50 MA عبور کند، به عنوان یک سیگنال فروش واضح در نظر گرفته می شود.


•    اندیکاتورها کمتر مستعد خطای انسانی هستند، زیرا بر اساس برنامه نویسی و محاسبه خالص هستند. هر معامله گر با استفاده از تنظیمات اندیکاتور، خروجی یکسانی را دریافت می کند.


•    یادگیری معامله با اندیکاتورها برای معامله گران تازه کار بسیار آسان است. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که اندیکاتور را به MT4 خود (برای کسانی که از پلتفرم معاملاتی استفاده می کنند) وصل کنند و ابزارها به طور خودکار برای آنها سیگنال تولید می کنند.


معایب معامله مبتنی بر اندیکاتور:
•    هیچ کس نمی داند پشت ظاهر جذاب بسیاری از اندیکاتورها چه می گذرد. در نتیجه، هیچ راهی برای تشخیص اینکه اندیکاتورها بدون آزمایش دقیق سیگنال‌های خوب یا بد می‌دهند وجود ندارد.


•    بسیاری از اندیکاتورها سیگنال های خود را دوباره رنگ می کنند و معامله گران ناآگاه را در مورد دقت آنها فریب می دهند.


•    اندیکاتورها می توانند منجر به ایجاد تاخیر شوند. ندانستن این که شما کدام یک را انجام می دهید، می تواند معامله گران تازه کار را به اشتباهات زیادی در هنگام معامله سوق دهد.

 

تفاوت بین پرایس اکشن و معاملات مبتنی بر اندیکاتور:
یادگیری معاملات مبتنی بر اندیکاتور برای معامله گران مبتدی فارکس آسان تر و سریعتر از معاملات پرایس اکشن است. توجه داشته باشید که «آسان‌تر» و «سریع‌تر» لزوماً به معنای «سودآورتر» نیستند.


اندیکاتورها به طور خودکار روی نمودار ترسیم می شوند. الگوهای پرایس اکشن توسط معامله گر ترسیم می شود.


از آنجایی که اندیکاتورها به طور خودکار روی نمودار ترسیم می شوند، سیگنال های آنها اغلب عینی هستند. آنها معانی خاص خود را دارند که مشمول تعابیر معامله گر نیست.


و از آنجا که الگوهای پرایس اکشن توسط معامله گر ترسیم می شود، سیگنال هایی که ایجاد می شوند به تفسیر معامله گر از آنچه ترسیم کرده اند بستگی دارد.


اندیکاتورها اغلب بر اساس قیمت های خاص مانند قیمت های شروع و پایان دوره های خاص محاسبه می شوند. برای مثال، میانگین‌های متحرک از قیمت‌های باز و بسته شدن یک دوره عددی معین برای ترسیم خطوط آن استفاده می‌کنند.


اگرچه ابزارهای پرایس اکشن نیز گاهی این کار را انجام می دهند، اما اغلب بیشتر بر الگوهای بصری آشکار تکیه می کنند. به عنوان مثال، یک جفت ارز در یک روند صعودی است نه به این دلیل که یک محاسبه بر اساس کندل های قبلی انجام شده است، بلکه به این دلیل که کندل ها به سادگی به نظر می رسند که در حال بالا رفتن هستند.

 

کدام یک بهتر است؟ اندیکاتورها یا پرایس اکشن؟
رویکرد معاملات فنی بهتر بین معاملات پرایس اکشن و معاملات مبتنی بر اندیکاتور به ترجیحات شما به عنوان یک معامله گر بستگی دارد. هر رویکرد فقط می تواند به همان اندازه که معامله گر از آن استفاده می کند خوب باشد.


یک معامله گر مبتنی بر اندیکاتور ممکن است به طور مداوم معاملات سودآور را فقط بر اساس یک اندیکاتور انجام دهد، در حالی که دیگری تا 5 اندیکاتور را در نمودار خود انباشته کند و همچنان ضررهای ثابتی را متحمل شود. به طور مشابه، دو معامله‌گر پرایس اکشن ممکن است یک پرایس اکشن یکسان را به طور متفاوت تفسیر کنند و هر کدام از نظر سود و زیان در نقطه مقابل قرار گیرند.

 

بنابراین، کدام یک را باید استفاده کنید؟ اندیکاتورها یا پرایس اکشن؟
اگر می‌پرسید از کدام یک از دو رویکرد معاملاتی فنی فارکس استفاده کنید، ممکن است در اینجا روی چیز اشتباهی تمرکز کرده باشید. زیرا ما به شما توصیه می کنیم از هر دو استفاده کنید. از نقاط قوت یکی برای تکمیل نقاط ضعف دیگری استفاده کنید.


شما ممکن است به عینیت اندیکاتورها تکیه کنید تا قضاوت خود را بر اساس تحلیل پرایس اکشن شکل دهید. به عنوان مثال، شما صبر می کنید تا اندیکاتور شما سیگنال خرید به شما بدهد و از پرایس اکشن برای تعیین ورودی های معاملاتی خود بر اساس سیگنال اندیکاتور استفاده می کنید. 
 


(1-قیمت خط روند را لمس می کند در حالی که اندیکاتورها هنوز روند صعودی دارند (اندیکاتور). 2-خط روند سبز نشان می دهد که قیمت در حال افزایش است (پرایس اکشن))


راه دیگر برای استفاده از هر دو این است که به سادگی از یکی برای تأیید دیگری استفاده کنید .وقتی هر دو سیگنال «فروش» را می دهند، شما می فروشید و زمانی که هر دو برای خرید سیگنال می دهند، جفت ارز را بخرید. در غیر این صورت، از معامله دور می شوید.


هرچه با هر دو رویکرد تحلیل تکنیکال بیشتر آشنا شوید، در توسعه استراتژی ها برای اجرای آنها بهتر خواهید بود. با این حال، اگر متوجه شدید که با هیچ یک از آنها راحت نیستید، به تکنیکی که با آن راحت‌تر هستید بپیوندید.


نتیجه:
به طور خلاصه، رویکرد معاملات فنی بهتر بین اندیکاتورها و پرایس اکشن، رویکردی است که به بهترین وجه با سبک معاملاتی شما مطابقت دارد. با این حال، هیچ چیز شما را از استفاده از یکی برای تکمیل دیگری باز نمی دارد.

آموزش بورس، آموزش فارکس، آموزش رمز ارز، آموزش ارز دیجیتال، آموزش پرایس اکشن، آموزش معامله گری، آسا، آسا 365، ارزش گذاری، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال.