• 2148
  • 544 مرتبه
7 نکته سفارش گذاری در پرایس اکشن

7 نکته سفارش گذاری در پرایس اکشن

11 اردیبهشت 1401

پرایس اکشن اساس تحلیل تکنیکال را تشکیل می‌دهد و به شما کمک می‌کند بدون اتکا به اخبار، زمان‌بندی ورود و خروج را بهتر انجام دهید. بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت عمدتاً به پرایس اکشن و الگوها و روندهایی که به آنها در تصمیم‌گیری معاملات کمک می‌کند، تکیه می‌کنند.


پرایس اکشن را می توان با استفاده از نمودارهایی که قیمت ها را در طول زمان ترسیم می کنند، تجزیه و تحلیل کرد. معامله گران از نمودارهای مختلف برای بهبود توانایی خود در تجزیه و تحلیل روندها، شکست ها و بازگشت ها استفاده می کنند. اما مشکل اصلی اینجاست که از آنجایی که اطلاعات زیادی مانند الگوهای شمعی، الگوهای نمودار، خطوط روند و غیره وجود دارد، این موضوع تصمیم گیری در مورد معاملات را به چالش می کشد.


معامله گران تازه کار اغلب این سؤال را دارند - از کجا شروع کنم؟ به دنبال چه چیزی باشم؟


1- ساختار بازار:
اولین چیزی که یک معامله گر پرایس اکشن باید ببیند ساختار بازار است، یعنی بازار در کدام مرحله قرار دارد.
ساختار بازار شامل 4 مرحله است:
 
مرحله 1- تجمیع:
مرحله انباشت زمانی اتفاق می افتد که بازار به کف رسیده است و خریداران اولیه شروع به خرید می کنند و تصور می کنند که بدترین حالت بازار به پایان رسیده است. این مرحله مانند یک بازار رنج است، اما در یک روند نزولی به نظر می رسد. وقتی قیمت پایین‌تر می‌رود، معامله‌گران صعودی شروع به خرید می‌کنند، زیرا قیمت‌ها را «بسیار پایین» می‌دانند که فشار خرید را در بازار ایجاد می‌کند.


همچنین، معامله گران نزولی در بازار هستند که به فروش خود ادامه می دهند، به این امید که روند نزولی ادامه یابد. وقتی فشار خرید و فروش را با هم ترکیب کنیم، بازار به مرحله تعادل می رسد و رنج می شود. اگر قیمت ها صعودی شوند، می توان گفت که بازار به کف رسیده است و روند به روند صعودی معکوس شده است که در زیر نشان داده شده است:


مرحله 2- گسترش:
مرحله گسترش زمانی اتفاق می افتد که بازار برای مدتی باثبات بوده و شروع به حرکت بالاتر کند. در این مرحله، اکثر معامله گران شروع به تشخیص روند صعودی می کنند و به دنبال فرصت های خرید هستند.


 
مرحله 3- توزیع:
مرحله توزیع مانند یک بازار رنج است، اما در یک روند صعودی به نظر می رسد. هنگامی که قیمت بالاتر می رود، معامله گران نزولی وارد می شوند و شروع به گرفتن موقعیت های فروش می کنند، زیرا قیمت ها "خیلی بالا" در نظر گرفته می شوند که فشار فروش را بر بازار وارد می کند. اما، در عین حال، هنوز معامله گران صعودی هستند که همچنان در حال خرید هستند، به امید ادامه روند .وقتی فشار خرید و فروش را با هم ترکیب کنیم، بازار تثبیت می شود. اگر قیمت از پایین ترین سطح بشکند، وارد آخرین مرحله یعنی مرحله نزولی می شویم.


مرحله 4- روند نزولی 
زمانی که قیمت ها شروع به پایین آمدن می کنند، می توان گفت که روند نزولی آغاز شده است که آخرین مرحله است. بنابراین، همانطور که در بالا توضیح داده شد، قبل از اجرای هر گونه سفارش معاملاتی، باید بدانید که بازار در کدام مرحله قرار دارد. این به معامله گران پرایس اکشن کمک می کند تا درک کنند که آیا باید بخرند، بفروشند یا خارج از بازار بمانند.


2- حمایت و مقاومت
پس از دیدن اینکه سهام/بازار در کدام مرحله است، معامله گر پرایس اکشن باید تصمیم بگیرد که آیا در سمت خرید یا فروش باشد. اگر بازار در مرحله گسترش باشد، می توان موقعیت های خرید را آغاز کرد. با این حال، اگر بازار در فاز روند نزولی باشد، می توان موقعیت های فروش را آغاز کرد. پس از اتخاذ این تصمیم، باید سطوح حمایت و مقاومت، یعنی مناطق تحت فشار خرید یا فروش بالقوه را تجزیه و تحلیل کرد.


حمایت منطقه ای از فشار خرید بالقوه است که در آن خریداران می توانند وارد عمل شوند و قیمت را بالاتر ببرند، در حالی که مقاومت منطقه ای است که فروشندگان می توانند وارد عمل شوند و قیمت را پایین بیاورند. منطقه حمایت و مقاومت به ما می گوید کجا خرید و فروش کنیم. اگر قیمت ها از سطح مقاومت عقب گردند، می توان موقعیت فروش گرفت و اگر قیمت ها از سطح حمایت برگشت، می توان سهام را خریداری کرد.


و اکنون سوال این است که چه زمانی وارد یک معامله می شوید؟


3- سطح ورود:
هنگامی که قیمت ها از هر الگوی قیمت ، کندل ، سطح حمایت یا مقاومت خارج می شوند، معامله گر پرایس اکشن می تواند در آن نقطه موقعیت خرید/فروش بگیرد. اما به محض وقوع شکست، وارد موقعیت نشوید. درعوض، باید منتظر بسته شدن قیمت یا جلسه معاملاتی بعدی بود و اگر شکست را حفظ کرد، معامله‌گر می‌تواند موقعیت خرید یا فروش بگیرد. به عنوان مثال، اگر پس از روند نزولی، الگوی کندل صعودی را مشاهده کردید، در صورتی که قیمت ها در روز بعد بالاتر باز شد، باید موقعیت خرید را وارد کنید.


 
4- حد ضرر:
آیا بدون تعیین سطح حد ضرر وارد موقعیت خرید یا فروش می شوید؟ اگر بله پس شما مرتکب یک اشتباه وحشتناک می شوید که به دلیل آن می توانید ضررهای زیادی متحمل شوید. حتی بهترین ستاپ های معاملاتی می تواند منجر به زیان شوند. به همین دلیل مهم است که بدانید قبل از بدتر شدن اوضاع چه زمانی از معامله خود خارج شوید. و این موضوع را می توان با استفاده از حد ضرر حل کرد، که به شما کمک می کند از موقعیت خود محافظت کنید تا اگر معامله برخلاف انتظار شما پیش رفت متحمل ضرر نشوید.


حالا این سوال پیش می‌آید که کجا باید حد ضرر را قرار دهیم. خوب، راه های زیادی برای تعیین آن وجود دارد. برای مثال، اگر الگوی کندل صعودی مشاهده کردید، می‌توانید حد ضرر را در حمایت یا پایین کندل روز قبل قرار دهید.


5- تایم فریم بالا:
اما آیا قبل از قرار دادن سفارش معاملاتی برای خرید یا فروش به روند بازه زمانی بالاتر نگاه کرده اید؟ بله، برای ما مهم است که به روند تایم فریم بالاتر نگاه کنیم، یعنی اگر با استفاده از نمودارهای روزانه معامله می‌کنید، باید نمودارهای هفتگی را نیز بررسی کنید تا مشخص کنید، آیا روند در روند صعودی یا نزولی است.


6- حجم:
همچنین، توجه به حجم قبل از ثبت سفارش مهم است. اگر هنگام وقوع شکست، افزایشی در حجم وجود نداشته باشد، معامله‌گر پرایس اکشن باید در اتخاذ آن موقعیت تردید داشته باشد. تغییر روند همیشه باید با افزایش حجم پشتیبانی شود. شاخص های حجم زیادی وجود دارد که با کمک آنها می توانید حجم را در سهام تجزیه و تحلیل کنید.


7- سطح خروج:
حتی قبل از ورود به موقعیت باید سطح خروجی را نیز تعیین کنید. همچنین تعیین سطح خروج قبل از ثبت سفارش خرید/فروش مهم است. سطح خروج را می توان با درصد معین، سطح حمایت/مقاومت، یا هدف قیمت در مورد الگوهای نمودار تعیین کرد. پس از تعیین تمام موارد فوق، اکنون آماده هستید تا سفارش معاملاتی خود را چه خرید و چه فروش انجام دهید.

آموزش بورس، آموزش فارکس، آموزش رمز ارز، آموزش ارز دیجیتال، آموزش پرایس اکشن، آموزش معامله گری، آسا، آسا 365، ارزش گذاری، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال.